מה היא חקלאות ביו דינמית

בתקופה זו אנו מתעוררים להבנה שאם נמשיך להתנהל עם הקרקע כפי שנהגנו עד עתה, דרכנו עלולה להוליך לאסונות שונים. בעקבות שימוש בדשנים כימיים וברעלים שונים להדברה ובעקבות עיבודים חקלאיים קונבנציונלים, במקומות רבים בעולם, איבדה האדמה את פוריותה ולעיתים כבר לא ניתן לגדל עליה דבר. האנושות ניצלה אותה עד תום.
אנו מבינים שעלינו לפתח יחס חדש לאדמה, עלינו לבסס את הקשר בינה לבין הקוסמוס. עלינו למצוא את ההקשרים הרוחניים שיביאו חיים ויצרו ריפוי בקרקע ויחוללו בה התמרה.

החקלאות הביו דינמית עוסקת בדרך כיצד אפשר להתמיר את הקרקע. כיצד ניתן להשיב את פוריותה, להחיות אותה וליצור בה בריאות. כיצד ניתן להצמיח עליה יבולים משגשגים, ולגדל עליה בעלי חיים בריאים.

 
החקלאות הביו דינמית היא גישה חקלאית פורצת דרך. היא נפוצה באירופה, באמריקה, באוסטרליה ובארצות נוספות. בישראל חקלאות זו בתחילת דרכה. באמצעות עבודה עם פרפרטים הומאופתיים ועם לוח שנה ביו דינמי, החקלאות הביו דינמית מצליחה להגיע להשגים מרשימים ביותר, מה שבא לידי ביטוי בבריאות הקרקע בבריאות הצמח וכמובן באיכות הפרי ובכמותו.
 
בתעשיית היין בעולם ידועה איכותה של התוצרת הביו דינמית. היינות הביו דינמים זוכים כל שנה במקומות הראשונים בתחרויות בינלאומיות.
 
על מנת לקבל בקרקע שכבת הומוס בריא ומלא חיים, אנו משתמשים בקומפוסט ייחודי. לערימת הקומפוסט אנו מוסיפים פרפרטים ביו-דינמיים. פרפרטים אלו הם תכשירים הומאופתיים טבעיים המעודדים את גדילתם ואיכותם של הצמחים. הם מיוצרים מצמחי מרפא ייחודיים: אכילאה, קמומיל, סרפד, קליפת עץ אלון, שן הארי וולריאן.
 
תהליכי הקומפוסטציה מומרצים על ידי הפרפרטים הביו דינמים. השימוש בקומפוסט ביו דינמי מרפא ומחייה את הקרקע, מה שניתן למדידה על ידי מאפיינים מסוימים, כמו עלייה בתכולת ההומוס, בפעילות האנזימים בקרקע וכן בצמיחת שורשים אינטנסיבית יותר.
בדיקות קרקע מראות לנו שהפרמטרים הכימיים מאוזנים, המערך המיקרו-בקטריאלי משתפר, מבנה הקרקע נהיה תלכידי, אחיזת המים משתפרת, הקרקע עמידה יותר בפני סחף, הצמחים שגדלים עליה בריאים יותר והתוצרת טעימה ומזינה יותר.
השימוש בפרפרטים (תכשירים) ביודינמים, עיבודי הקרקע היחודיים והשימוש בלוח שנה ביודינמי ייעודי מאפשרים את ריפוי האדמה.
 
 
 
ניצן שפילמן הינו חקלאי ביו דינמי. יועץ, מדריך, מלווה ומנהל פרויקטים בחקלאות ביו-דינמית.
 

התחברות

הרשמה לאתר